Pages

Saturday, July 24, 2010

orintasi day..in UiTM 2

aik..
ni sambungan nye..

orintasi die kn..
agak borink la.
mlm tu dh kena isi borang n semak ape yg perlu.
sebab esok nya ada pendaftaran kolej di dewan seri budiman.
die ckp kena check betol2..
takot pegawai tu x trime..
abez la mase 2 jam utk check benda alah tu.
bosan sungguh..

esok nya,
kena pakai formal,pergila aku kat DSB bersama kwn2 matrik ku..
adalah dak matrik aku ni.
x berkenan sket.
mulut kuang ajaq sket.
aku buat x taw jela..
daftar tu kejap je..
kol 12 abez la..
n terus g mkn..
ptg ada aktiviti lagi..

aku rase sepanjang minggu tu,taklimat je keje die.
utk pengetahuan korang,ari selasa tu.
bersamaan ari ketiga orintasi..
aku lepak bilik je..
dgn dak2 bilikku yang laen.
x nk aku dgr taklimat tu.
otai x otai ar..
pada mase tu la.
aku kenal dak2 bilik aku..
semua dak terengganu n sorang dak sabah..
aku mulai rapat dgn diorang..

satu hari tu ,aku dok bilik je..
tp mlm tu,aku terasa mcm nk g je.
sbb bosan dok bilik je.
aku ajk la member2 bilik ku yang laen..
g je sane...
dgr la taklimat..
bosan tol.
nyesal pon ade gak sbb g..
tp lepas tu...
dlm kol 12 mlm...
ada roll coll...
semua kena kumpul.
cam bodoh2 je...
die nk kantoi kn sape2 isap rokok..
naseb baek aku x isap..
n sape bawak barang terlarang.
n sape yg ponteng.
aku dh mula cuak..
tp alhamdulillah la x kantoi.
adalah sampai kol 3 pagi gak kumpul tu.
penat gler kot..

esok nya..
aku mintak tlg akk aku,amik aku kat uitm.
aku dgn selamba je blah dr uitm tu..
sbb aku dpt berita mak aku saket..
n aku pk,x de paedahnya aku dok sini.
dok bilik je..
so,aku balik je..
sampai la ari terakhir orintasi.
aku dtg kejap la..utk daftar fakulti..
iaitu pada hari jumaat..wajib katenye..

g je ..
aku dgr taklimat dulu..
then,jln2 jap.
kena tempat fakulti..
n kol 12 abez da..
hampeh tol..
x de daftar pon..penat je aku dtg..
fakulti aku daftar minggu dpn..
ckp la awl2..
sejak dari itula..
bermulanya kehidupan aku sebagai seorang mahasiswa..

No comments:

Post a Comment